Top bez rukava

Veliki šivaći pothvat broj 2!

U pred zadnjoj Burdi pronašla sam kroj za jednostavnu haljinu bez rukava. Odlučila sam ju malo modificirati i napraviti samo top (ili nešto tome slično).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

So far so good!  Za izradu je potreban štof i podstava. Kako imam dosta tanki pamučni materijal sa malo elastina, pokušala sam od njega, bez podstave sašiti tuniku/top. Preklopila  sam materijal na pola ali na način kako je prikazano na slici radi što ekonomičnijeg korištenja materijala. Ostavila sam 3 cm dodatka za šav i – krojila🙂  Dovoljno je i manje (1 – 2cm) ali ja sam ziheraš pa od straha da mi bude preusko ostavim više.

  OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kad se polovice, prednjica i leđa, preklope poželjno je označiti malim zarezima sredinu da se prednjica i leđa točnije preklope prilikom šivanja.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ušitke (ušitak je u ovom slučaju onaj trokutić na rubovima grudi zbog kojeg kroj dobiva formu) na grudima označila sam koncem. Jednostavnije je nego crtati svaki posebno. Preklopila sam prednju stranu po sredini i preko kroja na par mjesta lagano provukla poduplanu nit konca. Kroj sam lagano poparala na tim mjestima i maknula. Materijal se lagano razdvoji , malo napne i prereže. Zato je važno sašiti te oznake jako labavo. Na šivanim mjestima ostanu niti konca kao oznaka. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Označena mjesta podebljala sam kredom (za svaki slučaj). Te ušitke potrebno je prve sašiti. Prije šivanja, naravno, sve sam prethodno zajemčila i – obukla🙂 Izgleda široko jer nije zajemčeno po rubovima, ali ispadne puno uže :) OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

S bočne strane umetnula sam patentni zatvarač. Kako na šivaćoj mašini nemam stopicu za šivanje patenta (grrrrr …) sašila sam ga ručno. Problem je nastao kad sam shvatila da mi kroj ne prijanja kako bi trebao, što je i bilo za očekivati. Ušitci na grudima su bili pre mali pa višak ”lufta” (koji se jasno vidi na fotkama) moram riješiti tako da  povećam ušitak.

Vratni izrez prema kroju šiva se … maaalo drugačije. Međutim, kako šivam na tankom materijalu a ne na štofu s podstavom nije mi se svidjelo kako će to ispasti pa sam odlučila samo prišiti podlistak i prevrnuti ga na unutra. Prvi pokušaj je ispao koma jer mi je podlistak bio prekratak. U drugom pokušaju sam izrezala 6 cm širok. Jedan za prednju stranu i jedna za leđa iako prema kroju dolaze dva, zato što sam odlučila leđni izrez prekriti podlistkom, opšiti i onda samo izrezati. Problem je nastao kad sam u brzini krojenja jednostavno zaboravila taj pravokutnik pa sam ga naknadno prišila🙂   Ovo je primjer kako NE RADITI !

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kad sam sašila djelove podlistka zajedno prikačila sma ga pribadačama za top. Prvo sam ‘naštimala’ ramena.

   OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Sašila podlistak i okrenula. Još uvijek mi se malo podiže podlistak kad obučem top pa ću ga učvrstiti flizelinom.

Činjenica je da je najbolje izraditi svoje mjere i svaki kroj prije krojenja izmjeriti i usporediti s vlastitim mjerama. U 99% slučajeva kroj vam neće odgovoarati – ali to se lako da riješiti povećanjem ušitaka i sužavanjem kroja po rubovima.

Ipak, mislim da je vrijeme za ‘čaj – pauzu’. Stay tuned …

Nakon čaj – pauze  top izgleda ovako

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ušitci na grudima povećani ali mi stvaraju špic grrrrr …. Ali za danas dosta🙂

 

Leave a Reply

