Kefirna zrnca / tibetanska gljivica

Kefirna zrnca poznata su i pod nazivom tibetanska gljivica. Međutim kefirna zrnaca nisu gljivice već, prema podacima koje sam našla na netu: ”… mješavina bjelančevina, aminokiselina, lipida i topljivih polisaharida te sadrže simbiozu između velikog broja dobrih, mliječno-kiselih bakterija, octenih bakterija i sojeva kvasaca.”

IMG_20130826_110833

U ovom postu kratko ću opisati kako ja radim kefir pomoću njih.

Dakle, prvo i osnovno one nikako ne smiju doći u dodir s metalom. U procesu izrade i čuvanja zrnaca koristim staklene,keramičke ili plastične posude dakle nikako metalne. Kada radim kefir, stavim oko jednu jušnu žlicu zrnaca u posudu i prelijem sa 3-4 dl mlijeka.

IMG_20130802_211816

Poželjno je da mlijeko bude svježe, ne trajno ta da nema manje od 2,8% masnoće u mlijeku jer kefir bolji što je količina masnoće u mlijeku veća. Posudu držim na sobnoj tempraturi 24 sata prekrivenu krpom, gazom, salvetom (da ne upada prašina) ALI NIKAKO hermetičko zatvorenu. Nastali kefir procijedim kroz plastično cijedilo ili gazu. Ponavljam NIKAKO METALNO cjedilo ili nešto slično. Smjesa kefira se nakon 24 sata obično ‘podijeli’ što znači da gušći dio smjese ispliva, a na dnu posude bude proziran, ‘tekućinasti’ dio. To je sasvim normalno. Kefiru neće smetati i da 48 sati ostane neprocijeđen. Prije cijeđenja drvenom ili plastičnom žlicom lagano promiješam sadržaj da se lakše procijedi. Tako dobiveni kefir čuvam u hladnjaku, najviše par dana, dok ga ne popijem.

Zrnca prelijem novom dozom mlijeka i ponavljam postupak. Nakon nekog vremena zrnca se umnože pa ih nekome proslijedim ili jednostavno bacim. To napravim kada količina zrnaca bude veća od jedne jušne žlice.

Količina mlijeka ovisi o ukusu. Ja sam nakon prvih par ‘tura’ izrade shvatila koja količina i ukus mi odgovara i tako sam radila dalje. Iz osobnog iskustva, primjetila sam da se u ljetnim mjesecima kad je jako vruće zrnca brže umnožavaju i sam kefir se brže napravi pa je bilo dovoljno i 12 sati da bi dobila kefir koji mi je odgovarao ukusom.

Jednu žlicu zrnaca sam pomiješala sa 1 dl mlijeka i 1/2 dl vode, ulila u plastičnu vrećicu i stavila u zamrzivač. Navodno u takvom stanju hibernacije mogu preživjeti do godine dana. Još ih nisam odledila, ali nadam se da će biti živi kad to napravim🙂

Kada ne radim kefir, zrnca čuvam u posudi sa otprilike 1 dl mlijeka i 1/2 dl vode u hladnjaku. Bar jednom tjedno zrnca procijedim, tekućinu u kojoj su odležala bacim, ulijem novu smjesu mlijeka i vode te ih nastavim čuvati u hladnjaku, naravno ne hermetički zatvorena već prekrivena tanjurićem, gazom ili salvetom dok se ponovno ne odlučim raditi kefir. Uspješno ih izgajam već mjesec dana. Množe se, što znači da je postupak kojim ih održavam – dobar! Bravo ja!🙂IMG_20130826_110554

O, za organizam korisnim učincima ovog proizvoda neću pisati u ovom postu jer informacija o njima ima dovoljno na webu. Zrnca možete nabaviti u trgovinama zdrave prehrane ili se raspitajte ako ih netko od prijatelja ili poznanika ima. Ja sam ih dobila od prijateljice.

Uživajte u domaćem kefiru!

Leave a Reply

