Čajot / Chayote

IMG_20131117_134945

Prvi put sam čula za čajot kada mi je baka pričala kako su, kad je bila mala, klinci iz mjesta gdje je živjela na putu do škole igrali nogomet ”nekim čudnim bodljikavim tikvama”.

Prvi put sam ga vidjela kada ga je mama prije par godina kupila na pijaci.

 Dugo sam JU vremena nazivala bodljikavom tikvicom (a prema klasifikaciji i spada u porodicu tikvica) dok nisam saznala da je ONA (tikvica) može biti i ON ! Čajot je poznat pod nazovom indijska tikvica ili meksički krastavac. No dobro …

Tikvica me od kad sam ju prvi puta probala priprljemljenu ”na varivo” – oduševila. Često ju kupim i pripremam upravo na taj način ali svaki put u nekoj novoj varijanti.

Danas sam ju pripremila ovako:

Jednu tikvicu sam ogulila i narezala na kockice. U sredini se nalazi mekana koštica koju sam posadila. Tko zna, možda me i iznenadi Na kockice sam također narezala jedan manji krumpir, naribala jednu manju mrkvu, sitno isjeckala peršin i dva zrna češnjaka. Na zagrijanom maslinovom ulju dinstala (pirjala ako hoćete, ali meni je dinstanje draži naziv) sam tikvicu i krumpir 10-ak minuta. Zatim sam im dodala naribanu mrkvicu, češnjak i podlila sa 2 dl vode. Nakon 15-ak minuta dinstanja dodala sam začine poput soli, papra, malo vegete, peršina i origana te dinstala još 5 minuta.IMG_20131117_135023

Varivu se može nakon 10 minuta dinstanja dodati šalicu riže, obilnije podliti (poželjno nekim temeljcem) i dobiti ukusni rižot.

Dobar tek !

Leave a Reply

