Čvarci

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mast u svojem najsavršenijam obliku da se mene pita.

Dok pišem ovaj post, grickam jednu od mojih najdražih delicija.

Ne volim slatko. Uopće. Da pojednostavim – ne mogu smisliti čokoladu. Imam doma neke napolitanke u slučaju da mi netko dođe u goste i pola staklenke nutelle koju sam dobila na poklon i koju su pojeli  – gosti.

Čvarke obožavam. To su moje bajadere, griotte … kako god.

Znam ih jesti ali ih ne znam praviti – još!

Kako se izrađuju iz saznala sam iz članaka koje sam pročitala na tu temu. NAVODNO se spremaju tako da se slanina nareže na komade koji ne smiju bit niti preveliki, jer se mast neće otopiti, niti pre mali jer je će se prepržiti, te istovremeno topi i prži u velkom kotlu. Idealna veličina je oko 3 cm. Postupak rezanja je također jako bitan. Navodno, nož kojim se reće ne smije biti mastan niti tup. Reže se u hladnoj prostoriji ili još bolje na sviježem zimskom zraku. U kotlu u kojem se tope, potrebno ih je neprekidno miješati prvih pola sata. Čvarcima se u izradi dodaje i malo mlijeka. Količina ovisi o količini slanine. Za točan omjer morati ću pitati stručnjake. Uz više mlijeka i čvarci će biti tamniji, a manje – svjetliji. Kada su čvarci poprimili zadovoljavajuću boju i konzistenciju – preša ih se. Navodno ih nije poželjno soliti jer tako duže zadržavaju hrskavost.

Definitivno su se upisali u moju gastronomsku ”to do” listu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Leave a Reply

