Pleteni konop / I cord

Kad sam bila mala dobila sam dječji set a pletenje u kojem je bila jedna mala drvena napravica. Drvenu valjak/igračku, sličnu ovoj na slici. To je drveni valjak oko 10 cm dug i promjera neka 3-4 cm u sredini kojeg je rupa. Na vrhu se nalaze četiri metalne alkice,  preko kojih se kukicom prebacuje vuna i kroz drveni crvić izlazi vuneni crvić tj. pleteni konopac. Kad sam ‘proguglala’ to čudo saznala sam da se zove ‘knitting dolly” dakle ‘lutkica za pletenje’.

dolly

Postoji i mala mehanička spravica koja ima ručkicu koja se okreće i nastaje pleteni konopac, ali … where’s the fun in that!

dolly2

Moja lutka za pletenje je ostala bez jedne alkice i onemogućila me u izradi konopa sve dok pred dvije-tri godine (google bless you) nisam naučila kako se takav crvić može isplesti i pomoću igli za kružno pletenje.

Dakle nanižu se 4 očice (taj broj može biti i par očica veći, ovisno o debljini vune i igala). Bez okretanja, kao kod glatkog pletiva, plete se bodom krivo. Dakle očice se poguraju prema desnom kraju igle i pletu bodom pravo.  Kad se dođe do kraja reda, ne okreće se pletivo nego se očice ponovno poguraju u desno i ponovi se postupak. Nakon svakog ispletenog retka poželjno je malo povuću vunenog crvića da se očice zategnu.

Iako je ovakav način izrade zapravo brži, bar meni, i dalje sam u potrazi za novom knitting dolly.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Leave a Reply

