No big deal

Sunčano je nedjeljno jutro. U ovom gradu se nisam nagledala previše sunca ovih poslijednjih par mjeseci koliko živim u njemu. Uglavnom je siv i tmuran. Meni je i takav bio super.

Nedavno sam naišla na pojam pluviofil koji opisuje osobu koja jednostavno rečeno voli kišu. Smatram se pluviofilom. Oduvjek mi je takvo vrijeme bilo romantično i nekako opuštajuće. Volim ja i sunce ali ne volim vrućinu.

Ovaj post sam krenula pisati s nekekavom idejom o tome što volim, što me čini sretnom u zadnje vrijeme i zašto.

Na jednom druženju nedavno nas grupicu prijatelja jedan je prijatelj koji živi i radi poprilično daleko ne samo od ovog grada već i kontinenta, pitao jesmo li sretni. Samo sam ja ‘ ko’ iz topa’ rekla da jesam. Bio je to jedan od onih trenutaka kad misao samo izleti. Ne sumnjam da su i drugi članovi naše grupe također sretni, ali pitala sam se zašto sam tako u sekundi ispalila taj odgovor? Tek smo počeli jesti finu klopu, vino nismo ni načeli da bi ga mogla okriviti za ishitrene izjave i ponašanje kojeg ću drugo jutro lupati glavom o zid (što će manje boljeti od glavobolje koju ću vjerojatno imati).

Sretna sam nekad zbog stvari, događaja, osoba ili mjesta koje imam oko sebe, a nekad u zbog stvari, događaja, osoba ili mjesta koje više nemam jer sam ih bacila, zaboravila ili otišli od njih. I ovim drugim slučajevima sam nešto dobila u biti. Slobodu. Slobodna da radim stvari bez osjećaja grižnje savjesti ali s osjećajem onog nečeg dobrog. Sretna sam da si mogu priuštiti pojesti masni burek u 5 u jutro, da imam nekog koga mogu u 1 u jutro nazvati da ispričam razne, meni u tom trenu bitne gluposti i tko me neće poslati k vragu iako će to vjerojatno pomisliti i neće prestati pričati samnom zbog takvih noćnih ‘budilica’, da imam posao koji iako je stresan je ipak zanimljiv i definitivno koristan i poučan, da imam mogućnost da se bavim kreativnim hobijima, da imam mogućnost uzeti fotić u ruku i hodati po gradu gdje me nitko ne zna fotkajući što mi padne na pamet, da imam mogućnost pozvati ekipu na druženje. Sretna sam da imam mogućnosti koje mogu ostvariti. One koje nisam ne znači da možda ne mogu već da možda ni ne trebam, bar ne za sada. Mislim da je imati mogućnost za bilo što već dovoljan razlog za sreću jer kad imam mogućnost za nešto znači da imam i slobodu da ju ispunim inače to ne bi bila mogućnost jer mogućnosti su  – moguće, zar ne? Ja vjerujem da je tako, a vjera kakvog god oblika bila je bitan element svakog uspjeha. Nekad čujem da ljudi kažu: ”Nisam vjerovao da ću uspjeti.” Ja mislim da jesu, makar na nekoj podsvjesnoj razini ili čemu god. Ali pssst, neću im to reći.

Sretna sam kad učim. U bilo kojem pogledu, a najviše iz nekih ne baš ugodnih situacija. Izvući najbolje iz najgoreg je….pa najbolje što se u takvim situacijama i može.  Prestajem očekivati da sve stvari u životu trebaju biti ugodne i lagane. Ne trabaju i ne smiju. Ja sam tek odmakom od takvih situacija shvatila koliko su to bitne životne lekcije. Tako sam se riješila dobrog djela frustracija i razočaranja i naučila kako ‘biti u plusu’ na kraju svakog dana. Nisam uvijek zadovoljna, ali to ne znači da nisam sretna jer ovo drugo je ipak malo veći pojam i zadvoljstvo je jedan njegov dio.

Ovo su moje filozofije i možda samo kod mene i ‘pale’. Bitno je da svako pronađe svoj upaljač (nisam se mogla sjetiti pametnije usporedbe….upaljač ….jao)

Jednom je netko rekao ”sutra je novi dan”. Ne znači da su svi problemi novim danom riješeni, ali imam još jedan dan u životu i još jednu novu mogućnost za nešto. Bilo što. I ja sretna. A očekivanja? To je tema za neki drugi post.

Jedna mi je poznanica jednom na moje kukanje glede nekog problema rekla: ”I? jel’ se Svijet prestao vriti? Pa što da je ispalo kako nisi očekivala?!  Jesi ostala živa? Jesi naučila nešto? Jesi! Dobro, ajmo dalje. No big deal. ”

Ja sam npr. trenutno sretna što je sunčan dan, ne pada kiša (iako volim kad pada) i što ću, nadam se, naći ‘žrtvu’ za šetnju/trač-terapiju.

Ugodna nedjelja svima.

Ivy.

DSC00483

Leave a Reply

