Prhki keksić pronađeni!

Tražila sa po bakinim kuharicama recept za kekse od prhkog tijesta koji se raspadaju i mrve i tope i ostale čarolije – u ustima.

Polagala sam nade u ‘old school’ recepte. Nisam se baš usrećila. Sasvim slučajno, tražeći nešto sasvim drugo (recept za home made sredstvo za čišćenje kamenca) naišla sam na recept koji sam odlučila isprobati. Zadovoljna sam. Nisam kompetentna za ocjenjivanje slatkoće jer ne volim slatko (da, ne volim ništa slatko, uključujući čokoladu) ali ‘moji doma’ su pohvalili recept.

Pa eto, u ovo vrijeme blagdani ja vam svima koji čitate ovaj blog darujem ovaj recept.

Sretni vam i veseli blagdani!

Keksići

30 dkg mekanog brašna

20 dkg kokosa (oraha, badema, lješnjaka …. čega kod želite)

2 cijela jaja

25 dkg margarina

12 dkg šećera

1 vanilin šećer

pola praška za pecivo

Jaja sa šećerom miksam dok ne dobijem pjenastu smjesu. U nju na listiće narežem margarin, dodam sve ostale sastojke i zamijesim prstima. Tijesto bude ljepljivo ali nikako ne dodajem više brašna jer inače keksići ispadnu tvrdi. Ako sam u raspoloženju i imam vremena, oblikujem kiflice. Ako ne, poslužim se, kako ga ja zovem, ‘pištoljem’ za kekse. Idealno bi bilo da imate dva plehaza pečenje tako da jedne kekse pripremate dok se drugi peku. Nikako ne brašnite pleh već ga sasvim tanko premažite margarinom ili maslacem jer vam se inače keksići neće lijepiti za njega (ovo je napomena u slučaju da koristite ‘pištolj’). Ako odlikujete kiflice, slobodno se poslužite papirom za pečenje kao podlogom. Manje suđa za prati! Moja pećnica ima opciju ventiliranja koju koristim kada radim kolače od prhkog tijesta, ali sasvim  se dobro ispeku i bez te opcije. 170 stupnjeva oko 10-ak min. Po želji pošećeriti, umakati u čokoladu ili što vam drago.

WP_20151221_001

WP_20151221_002

Dobar tek!

Leave a Reply

