Torba ”za plac”

WC na poslu nema nikakav higijenski pribor, već svatko nosi svoj.  Kad sam počela raditi rekle su mi kolegice neka si nabavim torbu ”za plac”. Tako su zvale svoje vrećice u kojima su nosile higijenski pribor. Par takvih mi se vrlo brzo poderalo pa sam odlučila sašiti trobicu ”za plac”.  U Pan Prom-u sam kupila 50 cm čvrstog materijala za koji sam zaboravila kako se zove ali može se koristiti za drvene ležaljke poput ovih, a na net-u sam našla kroj .

original_stripey-vintage-deck-chair

Bitna stvar koju treba napraviti na samom početku bilo kojeg šivanja je dobro raspeglati materijal.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nastojala sam ga iskoristiti ekonomično pa sam iscrtala kroj da mi nakon rezanja ostane što manje ”restl” materijala.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

U sami kroj je već uključen razmak za šav. Ja sam šivala na 1 cm. Međutim, oko ručki sam iscrtala još 1 cm jer su mi se činile pre uske. Kasnije se ispostavilo da je to bio dobar potez.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Obavezno krojiti materijal na duplo. Ukupno su potreba četiri komada koja se spoje u jednu cjelinu. Dijelove koji imaju kredom iscrtan dio za ručke ostaviti kao vanjske – s razlogom.  Ja sam ih označila sa ‘V’  da se ne zeznem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Flizelin!  Kupila sam malo čvršći jer mi se sam materijal nije baš činio dovoljno čvrstim, a htjela sam da torba ipak ima jednu čvršću strukturu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Priljepiti flizelin peglom na materijal. Ja sam ga priljepila samo na unutarnje djelove torbe. Zašto?  Jer ga nisam kupila dosta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Džepovi.  Izrezala sam dva komada platna prema kroju. Jedan u crnoj, a jedan u bijeloj boji.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Šivala sam ‘uokolo’ , ostavivši 4 cm ”rupe” kroz koju mogu provući i izvrnuti platno. Tu sam rupu kasnije 2 mm uz rub sašila. Prije šivanja na jednu sam stranu ‘izvezla’ mašinom  malu dekoraciju (makove).

Na drugi džep, koji sam iskrojila od žutice, nacrtala sam dekoraciju tušem za platno. Bitno za napomenuti je da sam jedan budući džep prišila na vanjsku, a drugi na unutarnju stranu torbe. Dakle, jedan na onaj dio na kojem je oznaka ‘V’,  a drugi na drugi dio, bez oznake.  Oba džepa treba prišiti prije nego se tijelo torbe počne spajati.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prislonila sam licem na lice unutarnji dio torbe (oba imaju priljepljen flizelin) i šivala vrh ručke, bočne strane i dno torbe. Zaobljeni rubove ručke se ne šivaju – za sad!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dno torbe obavezno sašiti. Ovo na slici je samo provjera ‘situacije’. Džep mora biti iznutra. Ovo je vanjski dio torbe, iako se torba u biti može izvrtati i nositi ”na dvije strane”. U samom kroju je predviđeno da se šiva od istog materijala različitog uzorka.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Od vrha kuta torbe izmjerila sam  5 cm i povukla crtu. Po toj crti sam i šivala,….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

…. a zatim, 5 mm od šava, odrezala višak platna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

‘Operaciju kutevi’ ponoviti na svim djelovima torbe. I vanjskom i unutarnjem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vanjski dio torbe okrenula sam na licem na van, a nutarnji sam ostavila okrenut kako sam ga i šivala te sam ga umetnula u vanjsku dio. Dakle – torbu u torbu. Pazila sam da mi džepovi na budu na istoj strani torbe, već na suprotnim stranama.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pogurala sam kuteve u kuteve te poravnala torbu da sve lijepo ‘sjedne’. Ako je sve napravljeno po ‘pe-es-u’, vanjski djelovi torbe na kojima je ostao kredom iscrtan rub biti će izvana, na licu torbe, po kojem se šiva. Po toj oznaki sam podvrnula rub i vanjski i unutarnji, prikačila pribadačama i zapeglala.  Svega par mm uz rub (meni je mjera bila širina stopice na mašini, cca 4 mm) šivala sam ručku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I to je to.

WP_20160517_005Funkcionalna je, praktična, lako se održava i ja ju obožavam.  Moja torba ‘za plac’!

One comment

Leave a Reply

