Etui za mob

Nakon što je Nokia otišla na vječna lovišta, udomljen je novi mob.  Dok čekam da stigne kožni etui koji sam naručila s EBay-a, sašila sam, po vlastitom dizajnu, platneni etui.

Iscrtala sam na papiru obrise mobitela i označila 1,5 cm od iscrtanog ruba prostor za šav. Po toj crti sam iskrojila platno. Koliko dugačko? Dvije i pol dužine šablone sa slike broj 2. Dakle cca traku duljine 75 cm.  Bolje je ostaviti par cm više.

Izrezanu traku preklopila sam na pola.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAPreklopljenu traku još jednom sam preklopila i umetnula mob da izmjerim”dubinu”.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOdlučila sam ostaviti cca 1 cm mobitela da viri kako bih ga lakše izvadila, što se kasnije pokazalo prilično nepotrebnim.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAKredom sam označila dno jer je po tom rubu potrebno zapeglati materijal. Peglanje nikako preskočiti! OLYMPUS DIGITAL CAMERAA ni ovaj korak – ljepljenje flizelina. Sugeriram da se to napravi odmah nakon rezanja trake. Ja sam iskoristila komadiće flizelina koji su mi ostali od predhodnih krojenja. I materijal od kojeg sam izrezala traku je dio ostatka materijala ‘torbe za plac‘.OLYMPUS DIGITAL CAMERADakle, traku sam preklopila na pola tako da je flizelin ostao unutar trake. OLYMPUS DIGITAL CAMERAPo označenoj crti dna preklopila sam i dobro zapeglala.OLYMPUS DIGITAL CAMERAIzrezala sam kvadratić čičak trake, ….OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA….označila sam kredom sredinu i sašila. OLYMPUS DIGITAL CAMERAOno zapeglavanje je bitno zbog ovog dijela. Dakle, traku sam složila u cik-cak, na pola, pa prema crti koja označava dno – opet na pola. Napominjem, nije potrebno da mobitel viri. Kad se sašije traka uokolo, tih 5mm koliko sam ja ostavila za šav je dovoljno da mobitel viri taman toliko da ga se može lakše izvući iz etuia. Donji dio trake koji leži, u mom slučaju na dasci za peglanje, izvukla sam prema lijevo…OLYMPUS DIGITAL CAMERA…poravnala….OLYMPUS DIGITAL CAMERA…. i preklopila. Najjednostavnije rečeno, traka ostaje složena kao polegnuto slovo M. Šiva se po naličju etui-a.OLYMPUS DIGITAL CAMERAIzrezani dio čičak trake sašila sam cca 1 cm od ruba i kasnije sam ju morala smanjiti jer sam predvidjela premalo trake za preklop pa mi je preklop bio ‘na knap’. Drugi put ću izrezati 78 cm dužine trake minimalo. Čičak prišiti prije nego se ‘tijelo’ etuia sašije.OLYMPUS DIGITAL CAMERANaravno da se nisam na vrijeme sjetila da imam i crveni konac. Ah, well….  Dakle, umetnula sam mob i pustila da viri kako bih točno namjestila platno za šivanje. Ponavljam, ovo je totalno nepotrebno.  Mislim, može se ostavit, nije greška, ali je nakon šivanja virio više nego sam planirala jer nisam uračunala šav na dnu.OLYMPUS DIGITAL CAMERAŠivala sam cca 5mm od ruba. Na kraju sam zaključila da sam komotno mogla šivati na 1 cm ali bojala sam se da će ispasti knap. Mjera mi je bila širina polovice stopice, dakle platno sam poravnala sa vanjskim rubom stopice.OLYMPUS DIGITAL CAMERAOtvor na vrhu NE ŠIVATI!!  Kroz taj otvor se izvrne etui.OLYMPUS DIGITAL CAMERAI onda to izgleda ovako.OLYMPUS DIGITAL CAMERADakle, mob viri malo više od planiranog, ali što je – tu je. Nije mi se dalo parati pa ponovno šivati.OLYMPUS DIGITAL CAMERAZaključila sam da mi je ravno odrezani rub bezveze pa sam ga malo zaoblila. Nije ispalo baš genijalno.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAViše ‘ćoškasto’ nego oblo! Ah, well…..

Preklopila sam poklopac i shvatila da bi bilo bolje da sam ga ipak ostavila par cm dužeg. Označila sam kredom mjesto za prišiti drugi dio čičak trake.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERABudući se s lica preklopca ocrtavao šav prišivenog čička (iako sam se sjetila postaviti crveni konac na mašinu – bravo ja!) prekrila sam ga aplikacijom u obliku srca koju sam prišila cik-cak bodom.

Etui je gotov!OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERANapomena:  

 

– ostaviti 3 cm više materijala radi većeg preklopa

– ako se ostavi 1,5 cm za šav šivati na 1 cm od ruba, a ne na 5 mm (ostalo je previše ”lufta” oko moba) ili jednostavno ostaviti samo 1 cm za šav i šivati na 5 mm

– ne ostavljati mob da viri prije šivanja. Dubinu džepa poravnati sa dužinom moba, nakon šivanja viriti će taman koliko treba.

Leave a Reply

